5 клас
Збори за чашкою чаю «Будемо знайомі»
Підготовчий етап
1. Збір інформації.
1. Вивчення особових справ учнів та результатів навчальної діяльності за четвертий клас.
2. Бесіда з тим педагогом, який був класним керівником у четвертому класі, вивчення характеристик класу.
2. Проведення анкетування.
Анкета для батьків
1. Чим ви займаєтеся у вільний час?
2. Які пісні ви слухаєте?
3. Про яке своє захоплення хотіли б розповісти?
4. Про який бік вашої професійної діяльності ви хотіли б розказати?
5. Чим ви можете допомогти класному керівникові?
6. Чого ви можете навчити учнів класу?
Анкета для дітей
1. Як ти хотів би організувати навчання?
2. Що тебе приваблює у школі?
3. Хто з учнів класу подобається тобі?
4. Чим ти займаєшся у вільний час?
5. Про які захоплення ти міг би розповісти однокласникам?
6. Чим би ти хотів займатися у школі, класі (окрім навчання)?
7. У яких гуртках ти займаєшся або хотів би займатися?
3. Запрошення батьків на збори.
Можливі форми запрошення батьків:
— запрошення по телефону;
— запис у щоденнику;
— виготовлення запрошень класним керівником;
— виготовлення запрошень учнями;
— запрошення на листівці;
— запрошення електронною поштою;
— запрошення за допомогою батьківського комітету;
— запрошення за допомогою запису на аудіокасету (потребує більше часу, бо касета має обійти всі домівки);
— віршована листівка;
— за допомогою листонош-дітей (запрошення в усній формі). Головне, запрошуючи батьків, зазначити тему, місце, час початку, тривалість батьківських зборів.
4. Організація виставки робіт учнів.
5. Презентація шкільного життя.
Реклама гуртків, анонс виховних заходів тощо. Приклад анонсу виховного заходу:
Тільки у лютому
Тільки у нашому класі
КВК
між двома творчими,
надзвичайно дотепними та веселими командами
Пропозиції щодо організації та проведення
приймаються від сьогодні до 1 лютого.
Команди шукають
сценаристів-постановників.
|
6. Зустріч-обговорення з батьківським комітетом.
Питання для обговорення:
— оформлення класу;
— розміщення батьків;
— сервіровка столів;
— фінансове забезпечення.
Рекомендуємо на збори запросити всіх членів родини.
Хід батьківських зборів
1. Зустріч батьків із членами батьківського комітету та класним керівником.
2. Слово класного керівника.
Сьогодні у нас день знайомства. Я дуже рада вас бачити. Хочу, щоб сьогодні ви не тільки познайомилися зі мною, але й довідалися про кожного з вас щось нове і цікаве.
3. Знайомство.
Ведучий. Думаю, що всі, хто знаходиться тут, знайомі між собою, але я пропоную продовжити знайомство. Знайдіть за своїм столом собі пару та візьміть один в одного інтерв'ю.
Розпитайте про те, що вас цікавить, за одну хвилину. (Батьки розповідають про себе один одному, той, хто сидить із класним керівником, бере інтерв'ю у нього.) Потім розповідають про те, що було цікаво дізнатися (мета: залучити батьків до розмови).
Звучить спокійна класична музика.
4. Чаювання та пригощання випічкою.
Ведучий. Мабуть, немає зараз сімей, де б не вживали чаю та кави. "Проходить це по-різному: на бігу, зранку, біля телевізора тощо. Але є сім'ї, де традиційними є вечірні або недільні чаювання.
За великим столом збирається уся сім'я. П'ють чай, обговорюють новини, книжки, читають вірші, співають.
5. Виступи сімей (готуються заздалегідь).
Одна-дві сім'ї розповідають про різні сорти чаю, про способи заварювання його, запрошують покуштувати різні сорти, пояснюють різницю. Члени двох-трьох інших сімей пригощають власною випічкою. Проводиться конкурс на кращий рецепт печива (торта). Рецепти одразу записуються на маленьких аркушах, які лежать на столі. Дехто з батьків читає улюблені вірші, виконує пісню.
Ведучий. Як бачите, наші батьки незвичайні.
6. «Розкажи про свою дитину».
Батькам пропонується підготувати розповідь про свою дитину з трьох речень. Можна почати зі слів «Я пишаюся своїм сином (доч-- кою), тому що...»
Ведучий. Отже, наші діти також незвичайні.
7. Виступ класного керівника.
Учитель демонструє якесь своє вміння, показує надзвичайну власну фотографію, книгу, малюнок тощо.
Ведучий. До того ж і класний керівник у нас незвичайний.
8. Естафета «Фотографія по колу».
Ведучий пропонує передати один одному фотографію дітей класу і закінчити речення: «У нашому класі дітям буде комфортно і затишно, якщо я...» (варіанти записуються на дошці). Записи варто розглянути, обговорити та прийняти як рішення зборів.
9. Написання листів.
Класний керівник. Пропоную написати лист до когось із присутніх тут. Це може бути думка, роздум, якась образа або незадоволення. Це не стосується тільки сьогоднішнього дня.
Ваші листи будуть написані на однакових аркушах, однаковими ручками, вони будуть анонімні. Тому написати можна все, що у вас на душі. Ви опустите їх у скриньку, яку я розкрию наступного дня і знайду спосіб передати конверт з листом адресату.
10. Підбиття підсумків батьківських зборів.
|