Головна
 
Сайт учителя історії та правознавства Васильчука О.П.Понеділок, 20.05.2024, 15:16



Вітаю Вас Гість | RSS
Головна
Меню сайту

Категорії розділу
Правознавство [5]

Історичні дати

Новини

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 18

Поиграй со мной

Головна » Файли » Розробки уроків » Правознавство

Тема. Шлюб і сім'я
20.11.2014, 15:31

   Т ема. Шлюб і сім'я.

Мета: ознайомити учнів з основами сімейного права України; з’ясувати, якими документами регулюються сімейні відносини, навчитися 

          працювати з нормативними документами; формувати вміння орієнтуватися в системі законодавства; створювати умови для

          виховання правової культури, моральних якостей: любові та поваги до батьків, дітей, почуття відповідальності за сім'ю,

          небайдужого ставлення до соціальних проблем.

          Основні поняття: шлюб, подружжя, сім'я, шлюбний вік, заручини.

        Нормативна база: Конституція України, Сімейний кодекс України.

                Обладнання: комп'ютер, дидактичний матеріал, Конституція України, Сімейний кодекс України, підручник, виставка довідкової літератури.

                    Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь, навичок.

                       Епіграф:                                                          Сім’я – це цілюще джерело,

 водами якого живиться

                                                  повноводна річка нашої держави

                                                                                                  В. Сухомлинський

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

Учитель. Життя кожної людини починається з сім'ї, адже сім'я дає повноту життя, сім’я приносить щастя і в ній народжується й виховується більшість дітей.

Учитель. А зараз послухайте уривок мелодії.

(Звучить аудіозапис маршу Мендельсона)

Бесіда

•     Хто автор цієї мелодії?

•     Де ви чули її?

Учитель. Я не помилюся, якщо скажу, що кожна людина мріє про те, щоб ця урочиста мелодія звучала для неї та її обранця в Палаці одруження, з якого вони підуть в нове, сімейне життя.

 

Вправа «Асоціативний кущ»

Пропоную учням за допомогою методу «Асоціативний кущ» з’ясувати, які асоціації виникають у них зі словом сім’я. На дошці будую кущ, записуючи думки учнів.

                                                                                                   

Відповіді учнів…

Підсумок.

Учитель. Таким чином, сім'я є первинним осередком суспільства, спільністю людей, які пов’язані між собою кровними, родинними або шлюбними зв’язками, взаємною моральною і матеріальною підтримкою, відповідальністю, спільним проживанням і веденням господарства.

Аналіз даних.

Учитель. А тепер давайте проаналізуємо дані про укладення шлюбу та розлучення по нашому Великолепетиському району.

(Супроводжується демонстрацією слайда).

 

2010 р.

2011 р.

2012 р.

2013 р.

Реєстрація

78

96

105

129

Розлучення

55

80

99

60

Запитання.

•    Чим можна пояснити підвищення кількості укладених шлюбів у 2012-2013 рр.?

•    Чому у 2010 році така мала кількість укладених шлюбів?

•    Яка ваша думка стосовно цивільних шлюбів?

•    У чому полягає причина такої великої кількості розлучень?

 

Учитель. Звісно, як би було добре, коли б в цій графі стояли тільки «0». Але... Як же прожити сімейне життя у щасті та злагоді? Можливо, відповідь вам підкаже це завдання.

Розв'язування задачі

Психологи провели опитування серед наречених прямо в РАГСі: «Чому ви виходите заміж?» Дев'ять наречених відповіли: «Щоб бути щасливою». Лише одна дівчина відповіла інакше. «Тільки ця одна наречена і буде щасливою у шлюбі», — такий висновок зробили психологи. Що ж відповіла на питання ця дівчина? ( Щоб дати щастя коханому).

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Сімейне життя досить складна наука. На жаль, жоден підручник не дасть нам готових відповідей на запитання, які може поставити нам життя. Наш урок допоможе вам знайти відповіді на багато складних питань і ситуацій, що ви­никають у сім'ї.

 

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАДАЧ УРОКУ

Учитель. Як ви зрозуміли, тема уроку присвячена сім'ї та тій галузі прав, що регулює сімейні сосунки,— сімейне право і епіграфом нашого уроку будуть слова: «Сім’я – це цілюще джерело, водами якого живиться повноводна річка нашої держави».

- Про що б ви хотіли б дізнатися на сьогоднішньому уроці? Заповніть, будь ласка, рефлексійки. (Діти записують на рефлексійках про що б вони хотіли дізнатися  і приклеюють на плакаті «Сімейний кодекс».)

 

Учитель. Отже, на сьогоднішньому уроці ми зможемо пояснити, що таке сім'я і шлюб, якими законами регулюються сімейні відносини; зможемо оцінювати можливі наслідки укладення шлюбу та створення сім'ї, характеризувати взаємні права та обов’язки батьків та дітей.

Питання для вивчення (записані на дошці)

1.  Сім'я. Сімейні права та обов'язки (підручник; Сімейний кодекс, ст. 3-5, 23)

2. Шлюб. Порядок його укладення (підручник; Сімейний кодекс, ст. 21—23; Конституція України, ст. 51)

3. Права і   обов'язки   подружжя (підручник; Сімейний кодекс, ст. 51, 150)

4. Взаємні права та обов'язки батьків і дітей (підручник; Сімейний кодекс, ст.   150,  172; Конституція, ст. 51)

 

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1)  Законодавство про шлюб і сім'ю.

Розповідь вчителя.

(Супроводжується демонстрацією слайдів).

 

2)  Робота в малих групах. (4 групи)

Учитель. А тепер проведемо роботу по групах.

На минулому уроці вам було запропоновано питання випереджаючого завдання по сімейному праву. Ви ознайомилися з ними і сформували свої групи. Я вам пропоную створити ці групи зараз. (Діти сідають по групах.)

Щоб ви переглянули свої матеріали, я даю вам 2 хвилини.

Учитель. Слово спікерам груп.

Група 1. Сім'я. Сімейні права та обов'язки.

Група 2. Поняття шлюбу та порядок його укладенні:

а) шлюбний вік;

б) хто не може перебувати у шлюбі;

в) які особи вважаються зарученими?;

г) реєстрування шлюбу.

Група 3. Права та обов'язки подружжя:

а) що належить до особистих немайнових прав і обов'язків подружжя;

б) що є особистою приватною власністю одного з подружжя;

в) що є об'єктами права спільної сумісної власності.

Група 4. Взаємні права та обов'язки батьків і дітей:

а) що віднесено до особистих немайнових прав і обов'язків батьків та дітей;

б) утримування батьками дітей до досягнення ними повноліття;

в) утримування дітьми своїх непрацездатних батьків.

 

VI. ПЕРВИННЕ ЗАСТОСУВАННЯ ОДЕРЖАНИХ ЗНАНЬ

Вирішення юридичних ситуацій.

Учитель. Уявіть, що ви працюєте юристами. І до вас прийшли громадяни, щоб отримати правову допомогу. Вам необхідно надати юридичну консультацію з певного питання.

Група 1. Вирішіть юридичну ситуацію.

Тамара і Петро вирішили одружитися. Вік Тамари – 18 років, Петра – 17 років. В органах  реєстрації актів громадянського стану їм було відмовлено у прийнятті заяви. Чи правомірне таке рішення? Відповідь пояснити.

С т а т т я 22.   Шлюбний вік

1.  Шлюбний вік для жінки та для чоловіка — у вісімнадцять років.

2.  Особи, які бажають зареєструвати шлюб, мають досягти шлюбного віку на день реєстрації шлюбу.

С т а т т я 23.   Право на шлюб

1.  Право на шлюб мають особи, які досягли шлюбного віку.

2. За заявою особи,  яка досягла чотирнадцяти років,  за рішенням  суду  їй  може  бути  надано  право  на шлюб,  якщо буде встановлено, що це відповідає її інтересам.

 

Група 2. Вирішіть юридичну ситуацію.

Петро й Катерина подали заяву про укладення шлюбу. За декілька днів до реєстрації Катерина раптом завередувала: висунула вимогу до Пет­ра, щоб він надав їй медичну довідку, яка засвідчує, що він не хворий на СНІД. Петро розсердився і сказав, що інформація про стан здо­ров'я людини є таємницею і розголошенню не підлягає.

Хто з них не правий?

С т а т т я 30.   Взаємна обізнаність наречених про стан здоров'я

1.   Наречені зобов'язані повідомити один одного про стан свого здоров'я.

2.   Держава забезпечує створення умов для медичного  об­стеження наречених.

3.   Порядок  здійснення  медичного  обстеження  наречених встановлює Кабінет Міністрів України.

4.   Результати   медичного  обстеження  є  таємницею  і  по­відомляються лише нареченим.

5.  Приховування відомостей про стан здоров'я одним з на­речених, наслідком чого може стати (стало) порушення фізичного або психічного здоров'я іншого нареченого чи їхніх нащадків, може бути підставою для визнання шлюбу недійсним.

 

Група 3. Вирішіть юридичну ситуацію.

Непрацездатний Петренко звернувся до сина з позовом про стягнення аліментів. Відповідач проти позову заперечував, посилаючись на те, що батько не займався його вихованням, покинув сім'ю, коли йому було чотири роки, від сплати аліментів ухилявся.

Яке може бути рішення суду?

С т а т т я  204.   Звільнення  дочки,  сина  від  обов'язку утримувати матір, батька

1. Дочка, син можуть бути звільнені судом від обов'язку утримувати матір, батька та обов'язку брати участь у додат­кових витратах, якщо буде встановлено, що мати, батько ухилялися  від виконання своїх батьківських обов'язків.

У виняткових випадках суд може присудити з дочки, сина аліменти на строк не більш як три роки.

 

Група 4. Вирішіть юридичну ситуацію.

Під час розлучення у подружжя виникла суперечка щодо розподілу майна. Чоловік наполягає, що розподілу підлягають і золоті прикраси дружини, бо згідно закону — майно, що виникло в шлюбі, є спільною власністю. Дружина з цим не погоджується, посилаючись на норму закону, яка говорить, що речі індивідуального користування є розділь­ною власністю кожного з подружжя.

Чи є шанси у жінки залишити недоторканими усі свої прикраси?

С т а т т я 57.   Майно, що є особистою приватною влас­ністю дружини, чоловіка

1. Особистою приватною власністю дружини, чоловіка є;

1)  майно, набуте нею, ним до шлюбу;

2)  майно, набуте нею, ним за час шлюбу, але на підставі договору дарування або в порядку спадкування;

3)  майно, набуте нею, ним за час шлюбу, але за кошти, які належали їй, йому особисто.

2. Особистою приватною власністю дружини та чоловіка є речі індивідуального користування, в тому числі коштовності, навіть  тоді,   коли   вони   були   придбані   за  рахунок   спільних коштів подружжя.

3.   Особистою  приватною  власністю  дружини,   чоловіка  є премії, нагороди, які вона, він одержали за особисті заслуги.

Суд може визнати за другим з подружжя право на частку цієї премії, нагороди, якщо буде встановлено, що він своїми діями (ведення домашнього господарства, виховання дітей то­що) сприяв її одержанню.

4.   Особистою  приватною  власністю  дружини,   чоловіка  є кошти,  одержані як. відшкодування за втрату (пошкодження) речі,   яка   їй,   йому   належала,   а   також   як   відшкодування завданої їй, йому моральної шкоди.

 

VII. ТВОРЧЕ ПЕРЕНЕСЕННЯ ЗНАНЬ У НОВІ УМОВИ

Перегляд кінофільму.

Учитель. А тепер переглянемо й обговоримо фрагмент фільму В. Шукшина «Калина червона».

Зверніть увагу, як поводиться головний герой фільму під час зустрічі з матір'ю?

 

Бесіда по фільму.

•    Як поводиться головний герой фільму під час зустрічі з матір'ю?

•    Чим викликано його стан?

•    Який обов'язок він не виконав?

•    Чи актуальна сьогодні проблема самотньої старості в нашій країні?

•    Яким чином вона вирішується?

 

Учитель. Будинок пристарілих – сумний прихисток на схилі літ. Хоч там непогано. Тут не бачили людей у дранті, тут готують досить пристойну їжу, показують фільми. Чому ж старі радіють, коли звідси їх забирають, чому ж просто на очах в’януть, почувши новину, що їх відправляють у будинок пристарілих?

 

(Учні ставлять інсценівку.)

Молодик. Усе гаразд, мамо, документи у будинок пристарілих оформлені, там вам буде добре… Спокій, тиша, обслуговування… І ми не набридатимемо. Звісно, інколи завітаємо в гості.

Мати. Одна тепер, назавжди одна. Ідуть геть найрідніші, без яких життя не матиме сенсу, стане байдужим настільки, що втратить ціну.

Молодик. Та що це ви, мамо? Ми ж вас не куди-небудь, а в будинок пристарілих віддаємо. Там вам буде краще, ніж із нами…

•    Як, на вашу думку, будинки пристарілих — це добре чи погано. Ви за них чи проти?

 

VIII. ПІДСУМОК УРОКУ

Рефлексія:

  • Чи справдилися ваші сподівання щодо нашого уроку?
  • Чи зможете ви використати набуті знання сьогоднішнього уроку в подальшому житті і яким чином?
  • Які питання вас найбільше зацікавили?

Виставлення оцінок.

 

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Прочитати підручник §17   

Категорія: Правознавство | Додав: mayk
Переглядів: 599 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Афоризми

Радіо онлайн

Погода

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:


Валюта

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0


    Copyright MyCorp © 2024
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz