Головна
 
Сайт учителя історії та правознавства Васильчука О.П.Понеділок, 20.05.2024, 18:54



Вітаю Вас Гість | RSS
Головна
Меню сайту

Категорії розділу
Правознавство [5]

Історичні дати

Новини

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 18

Поиграй со мной

Головна » Файли » Розробки уроків » Правознавство

Тема: Як держава захищає права дітей
20.11.2014, 10:38

Тема: Як держава захищає права дітей

Мета: дати уявлення про державні органи та установи, що опі­куються правами дитини, підстави та процедуру позбавлення бать­ківських прав, поняття «усиновлення», «опіка», «піклування»; розповідати про підстави й процедуру позбавлення батьківських прав; розрізняти усиновлення та опіку й піклування; моделювати та розв'язувати правові ситуації; формувати свідоме ставлення що­до важливості й значення виховання дитини в сім'ї.

Тип уроку: комбінований, з використанням інтерактивних технологій.

 Форма проведення: практикум з використанням мультимедійного супроводу.

 Обладнання: підручник, Сімейний Кодекс України, роздруковані  правові  ситуації  на  кожну парту, мультимедійний  проектор, комп’ютерна презентація.

 Основні поняття та терміни: «опіка», «усиновлення», «піклування»,«патронат».

 Очікувані результати:

 Після цього уроку учні зможуть:

  • називати державні органи та установи, що опікуються правами дитини;
  • розповідати про підстави та процедуру позбавлення батьківських прав;
  • розрізняти поняття «усиновлення», «опіка» та «піклування»;
  • оцінювати ситуації порушення прав дитини в сім’ї;
  • моделювати та розв’язувати правові ситуації;
  • висловлювати судження  щодо  важливості  і  значення  виховання  дитини  в сім’ї.

 Епіграф: Кожна сім'я – це частина держави.  (Арістотель)

Хід уроку

I. Організаційний момент

Учитель. Друзям усміхнімось.

Діти. Зичимо добра.

Учитель. Давайте ж посміхнемося одне до одного й починаймо працювати. Попереду на нас чекає цікава й важлива робота.

Ну, а зараз, зробимо рекламу.

Ми будемо: активні, працьовиті, творчі, зібрані, дисципліновані, уважні.

Урок буде: продуктивний, цікавий, творчий, навчальний.

 

II. Актуалізація опорних знань

Обговорення творів-роздумів «Чому важливе взаємне дотри­мання прав та обов'язків дітей та батьків?»

 

Вправа «Знайомство» (із м’ячем)

- З метою з’ясування думки про те, що таке «шлюб», «усиновлювач», «аліменти», «підліток», «опікун», «сімейно-правові відносини», «сім'я», «одношлюбність», кожен з учасників гри має сказати під час передавання м’яча: «Моє ім’я…» і «Я вважаю, що сім'я – це…». (М’яч передають по колу, і кожен учень має висловити свою думку про один із термінів).

 

Гра «Дуель»

Створюються дві команди по три особи. Протягом 1 хвилини команди по черзі дають відповіді на запитання вчителя (спочатку грає одна команда, а потім – інша). Перемагає та, яка за відведений час дасть найбільше правильних відповідей.

Запитання для команд:


  1. Шлюбний вік для жінок – 18 років.

  1. Шлюбний вік для чоловіків – 18 років.

  1. Як називається шлюб, який укладається без наміру створити сім’ю фіктивний.

  1. Орган, який вправі визнати шлюб недійсним – суд.

  1. Вид прав, які регулюються шлюбним договором – майнові.

  1. Вид прав, які не можуть регулюватись шлюбним договором – особисті.

  1. Назва органу, який розриває шлюб за спільною заявою подружжя, яке має дітей – суд.

  1. Назва органу, який розриває шлюб за спільною заявою подружжя, при відсутності дітей – РАЦС.

  1. Строк, протягом якого має бути зареєстрована новонароджена дитина – 1 місяць.

  1. Який орган реєструє новонароджених дітей – РАЦС.

  1. Мінімальний вік для вступу у шлюб за рішенням суду 14 років.

  1. Вік, до якого дитина вважається малолітньою – 14 років.

  1. Вік, з якого дитина може самостійно звернутися до суду за захистом своїх прав – 14 років.

  1. До якого віку батьки повинні утримувати свою дитину – 18 років.

  1. Час, протягом якого має бути зареєстрований шлюб з моменту подачі заяви – 1 місяць.

  1. Максимальний строк чинності заяви про реєстрацію шлюбу – 3 місяці.

  1. Назва особи чоловічої статі, яка подала заяву про вступ до шлюбу – наречений.

  1. Назва особи жіночої статі, яка подала заяву про вступ до шлюбу – наречена.

  1. Якою є періодичність сплати аліментів – щомісячно.

  1. Час, з якого сплачуються аліменти – з дня подання позовної заяви.

  1. Орган, який вправі змінити шлюбний договір – суд.

  1. Особа, яка посвідчує шлюбний договір – нотаріус.

  1. Орган, який приймає рішення про розірвання шлюбного договору суд.

  1. Орган, який приймає рішення про визнання шлюбного договору недійсним суд.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Перегляд  уривку мультфільму «Попелюшка».

Запитання.

  1. Чи були дотримані права Попелюшки?
  2. Чи змогла б вона себе захистити?
  3. Чи рівні права у доньок і падчерці?
  4. Чому Попелюшка була нещасливою?
  5. Хто повинен був захистити права Попелюшки?

 

Учитель. На жаль, і сьогодні трапляються ситуації, коли права дитини порушуються. Саме  тому  кожен  із  вас  повинен  знати,  як  дитина  може  себе  захистити.  Нам треба визначити, які права мають батьки щодо захисту дітей.

 

ІV.  Оголошення,  представлення  теми  та  очікування  навчальних результатів.

Учитель. Отже, й темою нашого уроку буде «Як держава захищає права дітей».

                  (Записати у зошит число й тему уроку).

- І епіграфом нашого уроку будуть слова філософа Арістотеля «Кожна сім'я – це частина держави».

- Про що б ви хотіли б дізнатися на сьогоднішньому уроці?

Слайд. Очікувані результати

 

V. Вивчення нового матеріалу

Проблемне питання

- Особливу увагу держава приділяє захисту прав дитини в сім'ї.

- Чому саме цій проблемі приділяється особлива увага?

Учитель. Сучасна суспільна та юридична думка базується на тому, що дитина повинна виховуватись у сім'ї й ніщо не може замі­нити дитині сім'ю. Згідно зі ст. 151 Сімейного кодексу, саме бать­кам надасться переважне право особистого виховання дітей, вибо­ру форм та методів виховання, якщо останні не суперечать закону та моральним засадам суспільства. У певних випадках виникає потреба захищати дітей від власних батьків.

 

Мозковий штурм

Заповнення схеми «Шляхи  захисту  прав  дитини». Якщо  виникають  труднощі,  то  учні звертаються до СКУ (ст. 152, 154).

Метод «Прес»

«Я  вважаю,  що дитина потребує захисту, тому що…»

 

Учитель. Сімейний кодекс передбачає, що у випадках пору­шення прав дитини. ЇЇ родичі, один із батьків, сама дитина можуть звернутися до органів опіки й піклування або до суду. Батьки або один з батьків що порушують права дитини, можуть бути позбавлені батьківських прав. Окрім вищевказаних державних органів справа­ми дітей також опікуються Служба у справах неповнолітніх, держав­ні соціальні служби при місцевих державних адміністраціях, гро­мадські організації, які опікуються проблемами захисту прав дітей.

 

Робота в парах.

Завдання  учням: обговорити  питання: «За  що  можна позбавити батьківських прав?»

Учитель. Перевірте  себе  за  таблицею  в підручнику. Наскільки близькі ви були до статей СКУ?

 

Практична робота в групах

Учитель. Проаналізуйте ситуації та вкажіть, чи має право порушення прав дитини. Якщо так, то в якій формі? Вкажіть можливі варіан­ти розв'язання ситуацій.

1. Батьки 10-річного Андрія постійно пиячать. Удома часто трап­ляються бійки. Щоб убезпечити себе, Андрій повинен вечорами йти з дому, тому хлопчик не завжди виконує домашні завдан­ня, що позначається на результатах його навчання.

 

2. Батьки 8-річної Оксани ніде не працюють. Вони примушують дівчинку щоденно жебрачити. Практично всі зароблені нею гро­ті відбирають, використовуючи їх для придбання спиртного.

 

3. Батько 13-річного Олега має невеличку авторемонтну майстерню. Він примушує сина працювати в цій майстерні навіть у той час, коли хлопець повинен бути в школі. Батько аргументує це тим, що хлопець повинен допомагати сім'ї та отримати професію авто ремонтника.

 

4. Батьки забороняють 16-річній Вікторії гуляти увечері з друзя­ми, ходити па дискотеки тощо, не дають їй грошей на дрібні витрати, вечорами зачиняють у кімнаті, аргументуючи свої дії тим, що їхня дочка повинна успішно закінчити школу.

 

Словникова робота (слайд)

Діти                                             Турбота

сироти                                         милосердя

дитячий будинок                         увага

всиновлення                                доброта

інваліди                                       допомога

біженці                                        ласка

Запитання.

1) Що об'єднує слова, записані в першому стовпчику?

2) Що об'єднує слова, записані в другому стовпчику?

3) Що потрібно цим дітям?

4) Записати правові визначення до понять, записаних у лівому стовпчику.

 

Завдання «Доберіть права» (слайд)

Учитель. Життя надзвичайно складне, тому виникають ситуації, коли дитина опиняється без опіки батьків — якщо батьки позбавлені батьківських прав або ж померли, загинули. Однак деякі питання дитина не може вирішити самостійно. Тому законодавством перед­бачено декілька шляхів допомоги дитині, яка опинилася в такій складній ситуації.

 

Робота з документами «Пошук істини»

1 група. Визначте за допомогою витягів з Сімейного кодексу поняття «опіки», заповнюючи таблицю.

Опіка

Особи, щодо яких встановлюється

 

Особи, які мають право здійснити

 

Орган, який приймає рішення про встановлення

 

Порядок здійснення (за плату чи безоплатно)

 

Строк, на який установлюється

 

 

2 група. Визначте за допомогою витягів з Сімейного кодексу поняття «піклування», заповнюючи таблицю.

Піклування

Особи, щодо яких встановлюється

 

Особи, які мають право здійснити

 

Орган, який приймає рішення про встановлення

 

Порядок здійснення (за плату чи безоплатно)

 

Строк, на який установлюється

 

 

3 група. Визначте за допомогою витягів з Сімейного кодексу поняття «усиновлення», заповнюючи таблицю.

Усиновлення

Особи, щодо яких встановлюється

 

Особи, які мають право здійснити

 

Орган, який приймає рішення про встановлення

 

Порядок здійснення (за плату чи безоплатно)

 

Строк, на який установлюється

 

 

4 група. Визначте за допомогою витягів з Сімейного кодексу поняття «патронат», заповнюючи таблицю.

Патронат

Особи, щодо яких встановлюється

 

Особи, які мають право здійснити

 

Орган, який приймає рішення про встановлення

 

Порядок здійснення (за плату чи безоплатно)

 

Строк, на який установлюється

 

Представлення результатів роботи груп.

 

VI. Закріплення нових знань і вмінь

«Твір – п’ятихвилинка»

- Дайте письмо відповідь на запитання «Чому для дитини є надзвичайно важливим зростати та виховуватися у сім’ї?»

 

VII. Підсумки уроку

Рефлексія. Метод «Уявний мікрофон»

Запитання з рефлексивного екрана на слайді:

  1. Сьогодні я дізнався (-лась)…
  2. Було цікаво…
  3. Було важко…
  4. Я зрозумів (-ла)…
  5. Тепер я можу…
  6. Я навчився (-лась)…
  7. Урок дав мені для життя…

 

Учитель. У  середньому  в  Україні  щороку  близько6  тис.  дітей  залишається  без батьківського піклування(за матеріалами Міністерства у справах сім`ї,  молоді і спорту).  Держава робить усе можливе,  щоб влаштувати цих дітей у сім`ї.  Кожен рік нашими громадянами всиновлюється більше 2 тисяч дітей.  Тільки з батьками дитина буде більш щасливою і впевненою у житті.

 

VIII. Домашнє завдання

1.Опрацювати параграф 19 підручника.

2. Поясніть зміст приказки: «Ніхто не бачить і не чує, як сирота плаче й горює».

                                                                     

Категорія: Правознавство | Додав: mayk
Переглядів: 729 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Афоризми

Радіо онлайн

Погода

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:


Валюта

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Статистика

    Онлайн всього: 2
    Гостей: 2
    Користувачів: 0


    Copyright MyCorp © 2024
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz